Varmt!

 

 

Hej bloggen!

 

Igår tog 2 människor emot Jesus och på den Engelska Gudstjänsten hade vi 4 nya besökare, arbetet går framåt. Det Iranska paret var också med och en av våra Diakoner i församlingen predikade. Det var fantastiskt bra!

På Swahili Gudstjänsten hade vi besök av två TAG ( Tanzania Assemblies of God) Biskopar och den ena av dem predikade. Det var mycket välsignat!

Jag har ingen termometer men igår var det så extremt varmt att jag trodde jag skulle svimma i kyrkan. Jag höll mej vaken och en underbar dam i församling föreslog att ta en tur med hennes barn till en pool på eftermiddagen, jag tänkte inom mej ( Herre du vet hela tiden vad jag behöver och ibland hinner jag inte säga det till dej, du fixar det ändå=)  VJag lyckades lära hennes dotter att simma. Hon simmade utan problem bröstsim med en liten simring runt midjan på slutet efter några fler gånger så kan hon simma utan simring. Roligt att få ge det man har till någon annan! Hon och hennes bror var överlyckliga över att få bada=)

Imorgon ska jag träffa en gammal svensk missionär och hennes man, de driver en liten kristen bokshop i stan och det är det enda stället på den här ön där man kan få tag på en Bibel! Det Iranska paret skulle dit idag och köpa sig varsin Engelsk Bibel.

Ikväll ska jag träffa Mary, en underbar syster i församlingen som jobbar i mitt Engelska team.

Nu ska jag ta en promenad till affären och jag hoppas att den är öppen så jag kan köpa lite mat..det vet man aldrig här, muslimerna stänger när som helst för att gå och be…Ingen ordning alls..=) (Internet fungerade inte nu när jag ville lägga ut denna lilla text på bloggen)

Hittade allt jag behövde i affären idag..skönt!

Har nu jobbat med texter till Bibelstudiet imorgon kväll…

Kollade just temperaturen med min febertermometer..det är 37 grader i skuggan på min veranda kl.14.00. Inte konstigt att man känner sig lite seg här emellanåt..Just nu sitter jag i sängen under takfläkten på snabbaste fart..Vindfläkt!!! ett måste här!=)

 

Hadé!

 

Isa=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0