Gott Nytt År!

 

 

Hej bloggen!

 

GOTT NYTT ÅR!!!

 

Jag har haft ett annorlunda underbart nyårsfirande…vi var i kyrkan från kl 21.00- 05.00 det var mycket dans och jubel och bön efter att vi gått in i det nya året…

Jag sov till kl.11.00 idag och sedan tänkte jag att jag kunde unna mej en dag vid poolen på ”Zanzibar Beach Resort” ( se bilder ) som ligger på gångavstånd från mitt hus. Det var skönt att se lite fler vita människor som omväxling och jag tänkte ju relaxa vid poolen men istället joinade jag ett gäng Sydafrikaner som först spelade poolvolleyboll och sedan vattenpolo. Det var riktigt roligt, jag är ju en sportfåne och det var längesedan jag hade så roligt!!

Gud är så god och omtänksam, han vet vad vi alla behöver i stort och smått! På vägen hem från poolen träffade jag några muslimer och de vill följa med till kyrkan imorgon, det ska bli intressant att se om de menar allvar. Vi bestämde träff vid busshållplatsen kl. 9.30 så vi får se om de kommer. Nu ska jag gå och baka en kardemumma kaka till några församlingsmedlemmar som kommer och hälsar på imorgon..Det ska bli trevligt!

Hade så bra i kylan..Jag är såå lycklig att jag får vara här i den extrema värmen ( Tack min underbara FAR i himlen =)

 

På återhörande ( kan man säga så? =)

 

Isa=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0