God fortsättning på 2011!

 

 

Ännu en välsignad Söndag!

 

Igår hade vi en gemensam Gudstjänst igen och det var en speciell söndag. Vi har haft ett speciellt program i Kyrkan under December, PFP ( pressing forward program )

Detta har inneburit att det har undervisats om hur man kan nå sina mål i livet och hur man måste planera och tänka samt jobba tillsammans om man är gift osv…Mycket basic info för oss övergödda Europeér men samtidigt bra att bli påmind om grunderna och det är viktigt här hos detta folk som inte ser morgondagen utan bara här och nu. Det är bra att kyrkan tänker till och leder folket i rätt riktning. =)

Igår avslutade vi programmet med att lägga i våra mål och strategier för att nå dem i en fin liten zanzibar Kista som kommer att stå framme i kyrkan under hela året och påminna oss om dem och vi kan be för dem. Dickson är en fantastisk pastor..han växer i mina ögon. Igår delade han flera händelser i församlingen under 2010..det var sorg och glädje..han beskrev hur det var att vara pastor..man delar människors sorg, glädje, osv…Det verkar vara mycket poppis att gifta sig..jag vet inte hur många bröllop de haft under det gångna året….Det är roligt!

Under Gudstjänsten igår tog 4 stycken emot Jesus som sin frälsare..bla en ung muslimsk kille, Mohammed..Det är fantastiskt at se hur detta som är det största av alla mirakler sker. En människa blir född på nytt i sin ande och Gud flyttar in..Fantastiskt!=)

De är duktiga på att föra protokoll över de nyfrälsta och tilldela dem en zon och en mentor. Jag önskar vi fick se det här i Sverige, hur Gud får beröra människor och förvandla mörker till ljus och hopplöshet till tro! Om det är möjligt här så är det möjligt där!

 

Dickson lanserade också sin CD-skiva och jag var först ut att köpa ett exemplar. Jag sådde in lite pengar ca 700 kr till honom så han kunde starta produktionen av den och vi ber att han ska få sälja stort och jag har redan sagt till honom att vinsten från den ska gå till att bygga klart hans hus!!! Be att den får sälja stort här i landet..den är riktigt bra..=) Speciellt en låt som fångade mej när jag bodde hos familjen, de spelade den i vardagsrummet och jag var i mitt rum och blev tvungen att gå ut och fråga vad det var för musik de spelade och så var det Dickson själv som sjöng och som gjort låten…=)

Eftermiddagen igår tillbringade jag med en familj från Zimbabwe, mannen är ingenjör och jobbar med maskiner på ett företag som producerar vatten på plastflaskor. De är med i den Engelska verksamheten och vi bor på gångavstånd till varandra. Jag hade med mej en kaka jag bakat och de välsignade mej med en 10 liters dunk vatten och en påse passionsfrukt så igår kväll gjorde jag en underbar juice på mango och passionsfrukt i mixern..Det är himmelskt med dessa frukter som finns här..jag tror jag skulle kunna leva på dem enbart…=)

 

Vi hörs snart igen!

 

Isa=)

 


Kommentarer
Postat av: Helle

Jag kan vara med och kopa en skiva :) Kan du skicka den till Israel? Jag satter in pengar pa ditt konto som du far ge till Dixon :) Fantastiskt att lasa allt du har for dig allt som hander och framforallt allt som Gud gor genom dig. Tack Gode Gud for hans omsorg om oss och dig min underbara van. Fortsatt gora det goda. Du far en stor lon i himlen :)

Kramar i massor

2011-01-18 @ 12:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0