=)

 

 

Hej Bloggen!

 

Det var ett tag sedan sist! Det var mycket innan Bishop Kaganga skulle ordineras och efteråt så gick luften ur lite och nu är det nya tag igen. Vi har äntligen kommit till skott i det Engelska teamet och gjort klart affischer och flygblad och skickat vårt förslag till TAG:s hhuvudkontor i Dar-es-salaam för att tryckas..så nu väntar vi på det. Vi hade en fantastisk Söndag igår med två som tog emot Jesus bla en musiker som både skriver musik och sjunger profant. Dickson höll en fantastisk predikan igår om vad Gud talat till honom om året 2011.

Jag har varit på två middagar, en i lördags kväll och en nu ikväll hos den andra assisterande pastorn, Bigambwa, och hans familj. Folk här i församlingen är verkligen snälla och goa..

Jag är rikligen välsignad på många sätt…Roligt att träffa folket och sitta ner och prata om erfarenheter och be tillsammans…Gud är fantastisk! Jag har ätit Ogali, den klassiska majsgröten ikväll med banangryta, stekt fisk och mtziza (en grön röra gjord av något blad, inte spenat men nåt liknande). Till efterätt, fruktsallad och sedan en gåva på det..när jag öppnade den här hemma var det en hängare i zanzibarstil och tyg i min stil, mörklila..underbart=)

Det Iranska paret vill döpa sig så nu ska jag undervisa dem i dopet och vi måste göra det snart för frun åker till Iran snart för att besöka familjen.  

Härom kvällen var det 27 plusgrader ute och jag frös lite..haha..då skrattade jag..kan man vänja sig så fort att man fryser när det är 27 plus..hmm nåja jag frös inte jättemycket!

Jag vill tacka alla er som sponsrar ekonomiskt så jag kan arbeta här, Gud välsigne er alla!

Nu somnar jag snart!

 

Kramar från Zanzibar!=)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0