En Gudomlig kväll!

 

 

Älskade vänner!

 

De senaste dagarna har vi varit upptagna med visa processen och diverse församlingsarbete. Det är mycket som händer som jag inte hinner med att informera er om, då skulle jag inte göra annat än att sitta vid datorn hela tiden och det fungerar ju inte, då skulle jag missa allt som händer.

Visat verkar klart och imorgon eller nästa vecka får jag en stämpel i mitt pass på åtminstone ett års uppehållstillstånd. Det har kostat en del pengar då vi var tvungna att få det gjort lite snabbt och fick anlita en advokat att skriva ett kontrakt mellan mej och Bishop Dickson som vi skrivit under och som var stämplat av alla möjliga parter. De älskar verkligen byråkrati här och de har en förkärlek till stämplar.=)

Ikväll skulle vi ha träff med det Engelska teamet men när jag infann mej på platsen dök ingen upp och jag gick in till förskolan som jobbade med att färglägga en massa nya fina informationsplakat och läroplanscher. Det var riktigt roligt att hjälpa till och efter en stund kom mama Adela eller Agnes som hon egentligen heter. Hennes man är sjuk och vi satt ner och pratade länge sedan ville hon att jag skulle följa med henne hem och bedja och när vi kommer hem till henne så är två andra kvinnor där, syster Mary och hennes biologiska syster från Kenya som hälsar på under jul och nyårslovet. Vi sätter oss ner och pratar och ber först för ett böneämne senare för ett annat och ett tredje och sedan börjar jag prata lite mer med Marys syster och inser att hon går i kyrkan i Nairobi Kenya men inte känner Jesus personligen. Jag frågar henne om hon inte vill ta emot denna gåva från Gud och jag förstår att hon vet vad det innebär eftersom hon gått i kyrkan i många år och lyssnat till Guds ord. Vi pratar en stund och sedan medan de andra är i köket och slamrar och strömmen hade dessutom gått så det var mörkt, då går vi ut i vardagsrummet och böjer knä och hon får be frälsningsbönen efter mej, högt och tydligt=) Sedan strålar hon som en sol och vi går tillbaka till matsalen. Fantastiskt med Gudagivna tillfällen! Jag kommer ända från Sverige för att tjäna här på Zanzibar och hon ända från Nairobi, Kenya och hon skulle redan ha åkt tillbaka om det inte var för hennes ena dotter som blev sjuk och de fick skjuta på resan till nu på söndag. Vi skulle egentligen haft ett verksamhetsmöte i kyrkan men istället fick jag ikväll leda denna kvinna till en personlig tro på Jesus Kristus och betjäna två andra systrar i bön och uppmuntran. Gud är fantastisk! Jesus bad ju: Inte som jag vill, men som du vill Fader!

Den här kvällen var given från ovan och jag ger Gud äran för det som skett!

Glöm inte att ”människan spår men Gud rår” och låt honom få göra det, för då blir det bäst!

 

Gokväll!

 

( Imorgon kommer min svenska vännina Rode=) Det ska bli riktigt roligt! )

 

Isa=)


Kommentarer
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

Disktrasor är som elefanter, dom följer inte riktigt order ! =)

2011-01-07 @ 21:59:57
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0